Semifinaldags

Måste erkänna att jag tycker det är jäkligt skönt att Frankrike har åkt ut. De har vunnit tillräckligt mycket och så är jag trött på alla utdelade lårkakor från franska knän. Och jag har fortfarande inte förlåtit fransmännen för deras uppträdande efter guldet i Paris 2001. Har aldrig upplevt sämre vinnare.
 
Men det har märkts under de senaste mästerskapen att Frankrike var på väg ner. Sverige hade egentligen en stor chans att OS-guldet. Synd att man inte trodde på chansen riktigt. Förhoppningsvis är den franska dominansen över för den här gången och det känns som om det öppnar för Kroatien och Danmark. Vilka som bekant möts idag. Jag ser verkligen fram emot den semifinalen. Det borde kunna bli en match det slår gnistor om. Den andra mellan Spanien och Slovenien kan bara sluta med spansk seger.
 
Hur går det då ikväll mellan Danmark och Kroatien? Jag håller trots allt Kroatien som favoriter. Danmark har av tradition haft svårt för Kroatien. För en gångs skull går Danmark in i en match med naggat självförtroende. Storförlusten senast i OS har nog inte glömts bort. Och Kroatien ser dessutom bättre ut nu än på länge. Kan mycket väl bli så att Wilbek missar ännu ett VM-guld. Som den ogina person jag är så kan jag tycka att det också hade varit lite kul eftersom det garanterat hade svidit länge i Wilbek.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0