Grattis kapten Hallberg

Kul att Anders Hallberg eller kapten Hallberg som vi fans kallar honom togs ut som bästa mitt 9:a i SVT: s All star team. Fullt rättvist dessutom. Jag tycker att Anders har varit väl så bra som den hyllade guden Jim Gottfridsson. Och antagligen ännu viktigare för laget än Jim. Enligt löpsedlarna för ett tag sedan så tvekade Anders om han skulle stanna kvar i Lugi eller bli proffs. Även om jag inte vet vem som skulle kunna ersätta honom i Lugi så hoppas jag att han antar utmaningen och blir proffs. Det är väl enda möjligheten till en chans i landslaget. En chans som jag tycker att han är värd. Han är inte bara bra framåt utan också en utmärkt försvarsspelare trots att han inte är så stor. Tillsammans med den andra tvåan i försvaret Leijonberg så håller han helt tätt som vänstertvåa i försvaret.
 
Kul också att Axnér fick titeln årets tränare. Det har han också gjort sig förtjänt av. Lugi är betydligt mer stabila i år, även om man fortfarande kan vara lite svajiga. Jag brukar ju hacka på Lugis ledning med jämna mellanrum. Det är ingen hemlighet att de inte tillhör mina favoriter, men valet av Axnér var smart gjort. Det var trots allt en chansning eftersom Axnér inte hade några tränarerfarenheter. Men man kommer tydligen långt med handbollskompetens och stor portion intelligens. Axnér har en hel del bakom pannbenet. Blir det SM-guld i år för Lugis herrar så kommer han att vara min idol för evigt.
 
Mindre roligt för handbollen är HK Malmös inledande förlust igår mot Rimbo. Inte undra på att "Proppen" såg bister ut på Sturups flygplats igår kväll. Inget ont om Rimbo, men självklart mår handbollen som helhet bra av att det finns en elitklubb i Sveriges tredje största stad. Jag hoppas verkligen att HK Malmö klarar av att stanna kvar i elitserien. Vilket hån det annars skulle vara med lagets vision för 2013!
 
Kristianstad hade lite flyt igår som vann mot Alingsås, men man är starka hemma. Man bara mal på och mal på. Men gud vilka dåliga domare. Det är helt otroligt vilka märkliga domslut som man presterade under matchen. Men det drabbade nog båda lagen lika. Kanske hade Alingsås klarat av segern om inte Glenn Andersson fått hjärnblödning på slutet. Den sista utvisningen var fullständigt korkad. I och med vinsten så är det fördel IFK. Alingsås väger nog lite för lätt både fysiskt och psykiskt, trots allt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0