Jämnt igen

Jag trodde inte att de två sista kvartsfinalerna skulle kunna bli lika jämna som de första och så blev det om möjligt ännu tuffare. Det är fullständigt sanslöst att alla fyra kvartsfinalerna avgjordes med uddamålet. Hemmalagen har onekligen haft tur som lyckades vinna samtliga matcher.
 
Värsta kvartsfinalen lär säkert ha varit den igår mellan Sävehof och Guif. Jag följde den på liverapporteringen och trodde ett tag att det måste vara någon som är fel i rapporteringen. Jag kan bara ana känslorna när Bliznac satte avgörande målet med tre sekunder kvar.
 
Och mina satsade slantar på Ystad gick upp i rök.
 
Redan idag så är det dags igen för den första returen. Lugi kan mycket väl få det hett om öronen borta mot Hammarby, men jag tror ändå att Lugi vinner. Resterande returer går i morgon och jag tror att Kristianstad, Sävehof och Ystad kommer att gå segrande ur matcherna.  
 
Damernas slutspel inleddes igår med en förväntad vinst av Sävehof. Kan aldrig tänka mig att det inte blir ett guld i år också. Övriga kvartsfinaler kommer att vinnas av Skuru, Lugi och H65. Skövde kan kanske med sin slutspelsrutin hota H65. Men H65 verkar vara på gång. Framgången internationellt imponerar. Oavsett vad så tror jag inte att damernas kvartsfinaler kommer att bli lika jämna som herrarnas. Det går ju inte ens i teorin.
 
Apropå publiksiffror. Jag genomled fotbollslandslagets match mot Slovakien igår. Något tråkigare får man leta efter. Hur kan verkligen folk i allmänhet hellre se fotboll än handboll? Det är rätt deprimerande att inse att elitklubbarna i handboll, Kristianstad undantaget, inte ligger bland de 50 klubbar som har högst publiksiffror.
 
 

Kommentarer
Postat av: Olof

Genom att vissa hela sm-slutspelet i tv tror jag att intresset skulle höjas betydligt, speciellt när alla finaler har varit så jämna som dom har varit. Just där är ju handbollen svårslagen, efter som en fotbolls/hockeymatch sällan blir så dramatiska på slutet. Men varken fyran eller SVT verkar ju vara intresserade av att sända:( Dom vet inte va dom missar!

2013-03-27 @ 17:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0