H43 igen

H43: s ansvarige för damverksamheten Lars Eklöv håller i dagens Sydsvenskan fortfarande fast vid att H43: s damlag läggs ner för att två spelare lämnat laget och att några andra ännu inte hade skrivit på kontrakten. Tror fortfarande inte på den versionen. Bristen på pengar har garanterat påverkat. Sen finns det säkert fler skäl som att det blev turbulent i laget när far och dotter Engdahl inte skulle vara kvar. Lars Eklöv säger att de tittat på alla scenarier och vänt upp och ner och ut och in på allt. Tror det är tomma ord. Det skulle vara intressant att få veta exakt vilka dessa åtgärder var. Nu lär det dröja innan H43 har ett damlag i elitserien igen. Hade jag varit förälder med en handbollsintresserad dotter så inte fasen hade jag låtit henne spela i H43. H43 är och förblir en manlig bastion.
 
Undrar förresten vad Kent Engdahl tycker om att hans livsverk raserades på några veckor.
 
Apropå att SVT missade upplösningen av matchen mellan Skuru och Lugi i onsdags. En jäkla skandal naturligtvis. Men jag är inte förvånad. Handbollen väger lätt bland alla hockeytokiga i TV-huset. Det hade aldrig hänt om det varit en annan sport. Sen kan Jacob Hård ursäkta sig hur mycket han vill. Det är inte första gången detta händer och garanterat inte den sista.
 
Det ska bli kul att se hur mycket SM-finalerna uppmärksammas nu när det går hockey-VM på hemmaplan. Jag lär kräkas på all hockey de närmsta dagarna.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Stothen

Då kräks vi tillsammans!

2013-05-03 @ 15:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0