Heja

Finaldags! Gissa om jag hejar på Lugis damer och Kristianstads herrar.
 
Det är inte bara för att jag hejar på Lugi som jag hoppas på vinst för de vinröda idag. Det hade varit bra för handbollen om Sävehofs dominans på damsidan kunde brytas.
 
Och idag inleder Kristianstad sin orangea era. Det första guldet av många den närmsta tiden. Om nu inte finalnerverna slår till igen, precis som de gjorde förra året. Drott har en annan vana av att vara i final och sånt spelar alltid roll. Men jag hoppas på guld för skåningarna. Jag tycker att Kristianstad är ett lyft för handbollen. Ett föredöme som många klubbar borde lära av istället för att vara avundsjuka eller rädda för. 
 
Den som vill snyfta lite innan finalen kan läsa artikeln: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/handboll/article16746518.ab
 
Äntligen något som tillför glädje till handbollen till skillnad från Peter den "store".
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0