Skandal

Har sett de sista fyra sekunderna av dagens herrfinal på sändningen från SVT och klockat tiden flera gånger från domarsignal tills det att bollen är inne. Och det är utan tvekan så att det inte går fyra sekunder. Målet skulle alltså ha godkänts. En ren stöld som ännu en gång drabbar Lugi i slutspelet. Dessutom tycker jag att om man som matchdelegat går in i en avgörande semifinalmatch och dömer bort ett kvitteringsmål så måste man vara 100 % säker på sin sak. Och det kan Peter Hansson knappast ha varit eftersom det inte gick att se med blotta ögat. Jäkligt uselt alltså av matchdelegaten Peter Hansson! Men han saknar väl sin domartid och ville vara i fokus en gång till. Hoppas han skäms! Det mest sportsliga hade varit att godkänna målet och låta lagen själva avgöra vilket lag som ska gå till final i en förlängning.
 
Inte för att det kommer att spela någon roll men jag hoppas Lugi lämnar in en protest så att skandalen lyfts fram och diskuteras.
 
Nu är jag alldeles för förbannad för att skriva ett inlägg om matchen.  Det får bli i morgon när jag lugnat ner mig. Just nu är jag så trött på alla dessa halvfigurer som springer omkring och dömer eller sitter bakom funktionärsbord och som saknar både mod och moral. De är på god väg att få mig att sluta bry mig om handboll.

Kommentarer
Postat av: olof

De är förjävligt att de ska avgöras på detta sättet. Videogranskning är inget för handbollen??

2013-05-03 @ 21:53:16
Postat av: Andreas

Inför tiondelar sista minuten.
För många Dinosaurier inom svensk handboll som tyvärr gör allt för att synas. Så jäkla dåligt.

2013-05-03 @ 21:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0