Styrkebesked

Det blev som jag trodde men inte hoppades. Kristianstad vann rätt enkelt igår mot Lugi. Kristianstad överglänste Lugis försvarsspel de första 45 minuterna. Snacka om heltaggade spelare! Ett tag var risken för en utklassning överhängande med Lugi lyckades rädda anseendet de sista 15 minuterna. Men på det stora hela var Kristianstad det bättre laget och vann både rättvist och ohotat. Laget visade mycket mer vilja och kämpaglöd och det brukar betala sig på en handbollsplan.
 
Bäst i IFK var Beutler men han hade stor hjälp av försvaret. Framåt så avlöste IFK: s skyttar varandra. Alla hade sin del av matchen där de gjorde hål på Christensen i Lugis mål. Kristianstads mitt-sexor är kanske inte så farliga framåt men de är duktiga på att sätta skyttarna i lägen. Det är bara att konstatera att IFK är i toppen för att stanna.
 
Och jag fick vatten på min kvarn om att Lugi hade haft större nytta av en riktig skytt från nio meter än Jernemyr. Det är bara att konstatera att när Lugi möter ett tufft försvar så får man problem. Hippe är snabb och explosiv men ojämn och kort i rocken. Tingsvall har en tendens att vika ner sig när det blir jobbigt. Han är lite bekväm av sig. Jag räknade till två situationer när han borde ha kastat sig efter bollen. Jeppsson är fortfarande för ung och oerfaren. Och Ernstsson förstår jag fortfarande inte riktigt varför han värvades. Men frågan är om inte anledningen till att Lugi inlett lite svagare än förväntat är att Anders Hallberg ännu inte hittat formen. Han är inte uppe i samma form som förra året och det märks på Lugis spel. Lugis anfallsspel är då och då fumligt och det blev en hel del tekniska fel igår. Tajmingen finns inte där.
 
Sen är det frågan om inte Jildenbäck borde vara förstavalet på höger kant. Meijers bäst-före datum är passerat. Han missar alldeles för många lägen.
 
Nu väntar Hammarby borta för Lugi. Hammarby har ju precis som Malmö överraskat positivt och är också fortfarande obesegrade. Starkt att komma tillbaka igår mot Skövde och bärga en poäng. Och sen är det dags för derby igen mot Ystad hemma. Två tuffa matcher alltså.
 
Men mellan dessa två matcher tänker jag gå och se H43 möta Drott i en bottenmatch. Vill Drott vara med uppe i toppen så är det nog dags att vinna mot H43.

Kommentarer
Postat av: Ebbe

Du är en stark kandidat både i arrangemangsgruppen och herrseniorkommittén. Det är sådana som du som behövs!

2013-10-13 @ 11:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0