Överraskande

Malmö överraskade igen. Ännu en av förra årets semifinalister blev besegrade i går. Lugi fortsätter med att ha problem borta mot Malmö. Tror att Lugi bara vunnit en match borta mot Malmö de senaste fem åren. Men igår skulle man väl ha fixat en vinst. Ledning med tre bollar och eget anfall i slutet av matchen borde ha räckt till vinst. Men Malmö ville annat och gjorde de fyra sista målen. Det tyder på stark lagmoral.
 
Lugis förlust gav oss som kritiserat värvningen av Jernemyr vatten på våra kvarnar. Lugi hade behövt att förstärka framåt. När Anders Hallberg stoppas så får Lugi problem. Då hjälper det inte ens om Tingsvall har en bra dag. Det hade behövts ett hot även från vänster 9 eller ett komplement på mitt 9.
 
Men Lugi kommer tillbaka och lär vinna i veckans hemmaderby mot H43. Och Malmö kommer att dala i tabellen. Deras offensiva och slitsamma försvarsspel kommer inte att hålla hela säsongen. Truppen är inte tillräckligt bred. Men det är roligt med en bra start för Malmöklubben. Igår hade man dessutom en bra publiksiffra. Kanske kan handbollsintresset äntligen öka i Sveriges tredje största stad.
 
Var som bekant på väg att sluta att se handboll efter alla domarskandaler i slutspelet. Jag tänker främst på de uppseendeväckande missarna med tidtagningen när Sävehof slog ut Guif och Drott slog ut Lugi. När jag tänker på det sistnämnda blir jag fortfarande förbannad. Kan fortfarande inte förstå hur Peter den Store kunde sälja bort hela sitt förtroendekapital genom att vägra att inse sitt eget misstag. Och efter att ha sett tre elitseriematcher i helgen så får jag dåliga vibbar. Inte blir jag lugnad av att t ex se det röda kortet i matchen mellan Hammarby och Rimbo. Eller de fullständigt slumpmässiga bedömningarna av offensiva fel eller när det ska bli straff. Handbollen riskerar att ta död på sig själv genom att ha dåliga domare och funktionärer.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0