Snark.......

Det kom 790 personer till arenan idag för att se Lugi möta Skövde. Normalt sett brukar jag bli förbannad på alla som stannar hemma men idag kan jag bara gratulera dem till att ha gjort ett bra val. Matchen blev med Lugiögon en avslagen historia. Matchen var ju utan betydelse för Lugi men kunde garantera nytt kontrakt för Skövde så det var ju rätt väntat att Lugi skulle få svårt att slå Skövde. Det var ju också väntat att Lugi skulle vila ett antal av sina bästa spelare. Idag så spelade inte Hippe, Tingsvall och Christensen samtidigt som många andra fick begränsad speltid. Jag vet inte vad jag tycker om det här. Det kanske är nödvändigt för Lugi med tanke på att de fortfarande spelare i EHF-cupen, men samtidigt så valde man att ge kontraktet till Skövde istället för till Ystad. Det lär ju inte göra Lugi mer populärt i Ystad. Och det är samtidigt ett hån mot de trogna åskådare som trots allt tog sig till arenan. Det är inte precis den bästa reklamen inför slutspelet att inte bjuda på ett bättre motstånd. Jag kan dock inte skälla på de Lugispelare som fick chansen idag. De försökte trots allt göra sitt bästa.
 
Inte trodde jag före säsongsstarten att Guif skulle vinna serien men man har gått som tåget sista tiden. Guif och Alingsås har varit de bästa lagen på slutet. Samtidigt som Kristianstad och Lugi haft det tyngre.
 
Jag trodde att Guif skulle välja Hammarby men valde RIK. Det stökade antagligen till valen för de andra. Det var väntat att Kristianstad då skulle välja Hammarby eftersom man haft problem med Malmö Och att Alingsås till sist skulle välja Malmö var ju givet. Och kvar blev det då Lugi mot Sävehof, precis som de flesta hade förutspått. Mycket pekar på att det blir Guif, Alingsås, Kristianstad och Sävehof som spelare semifinal. Nu tycker säkert många Lugifans att jag är en förrädare men jag tror faktiskt att Lugi får svårt mot Sävehof.
 
Den givna guldet till Kristianstad känns inte lika givet längre. Semifinalspelet lär bli en rysare mellan fyra jämna lag. Det börjar kännas som om det här kan sluta hur som helst.
 
Sajten Svenskhandboll är ju en rätt ful och klumpig historia. Men det som stör mig mest är att man är så dålig på att uppdatera sajten på helger och kvällar. Finns det ingen som vill jobba utanför kontorstid? Kvartsfinallagen fanns att läsa om ikväll på flera andra sajter innan det publicerades på svensk handbolls egna sajt. Känns lite konstigt att man från handbollens sida inte är mer intresserade av att ha en sajt som är på hugget. Nyheterna borde komma först på den egna sajten.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0