Status

Så var Lugis herrar klara för semifinal. Jag var ju tveksam före matcherna mot Sävehof men Lugi gick vidare fullt rättvist. Lugi var det klart bätte laget. Och måste erkänna att jag tycker det är extra skönt att slå ut just Sävehof.
 
Måste nämna domarinsatsen i onsdags. Det var länge sedan ett domarpar blev så utbuade i Lund. Nio utvisningar till Lugi och fyra till Sävehof i en match där Lugi på inget sätt spelade tuffare än Sävehof säger något om bristande konsekvens. Och att det dröjde så länge innan Niclas Fingren fick sin tredje utvisning var fegt av domarna. Osportslighet ska leda till utvisningar. Misstag kan alla göra men någon form av konsekvens borde man kunna hålla som domare. Det är faktiskt det viktigaste.
 
Lugis försvarsspel har vässats. Och Gudmundssons återkomst har blivit en härlig injektion. Finalplatsen känns inte längre lika ouppnåelig. Det mesta pekar på att det blir några tuffa matcher mot Kristianstad i semifinalerna. Jag känner att pulsen går upp vid tanken. Men måtte nu det komma lite mer folk till arenan än vad som var fallet i kvartsfinalerna! Jag vet att många i Lugi tycker att det är lätt för mig att bara sitta och gnälla på Lugis arrangemang och marknadsföring. Men istället för att surna till och tycka att jag borde hålla käft så borde man ju se över sitt eget arbete. När ska polletten trilla ner att man måste anstränga sig för att locka publik till arenan? Ibland vet ju inte ens gemene man att det ska spelas en match. Ett exempel. Det är verkligen inte varje dag som Lugi har chansen att gå till EHF-cupens finalspel. Det borde basuneras ut i hela Lund så att hallen fylls. Och så kan man inte ens köpa biljetter till dagens EHF-cupmatch via Lugis hemsida. Och jag är inte ensam om mitt gnäll. Grahn och Brännholm tyckte i veckans tv-sändning också att det var dåligt av Lugi att inte fylla arenan i slutspelet. Är de också några gnälliga typer som inte är värda att lyssnas på? Om nu Lugi gör allt rätt marknadsföringsmässigt så borde det åtminstone vara 2000 på läktarna ikväll och närmrae  3000 i semifinalerna. Vi får se hur det blir och om det finns någon substans i min kritik.
 
Nu lär Lugi få svårt att slå ut Constanta. Men har gjort det otroligt bra som gått så långt i år. Även denne gnällige bloggare är stolt över Lugis insatser i år. Både damer och herrar i semifinal. Och herrarna har gjort detta samtidigt som man spelat tuffa internationella matcher. Lugi har elitmässigt tagit ett stort steg framåt. Jag kommer att bära min vinröda tröja med stolthet på läktaren i kvällens match.
 
Hatten av för Hammarby och Malmö som tvingade fram en avgörande femte match. Hammarby lär få svårt borta men Malmö tror jag har chansen. Vilket arbete Magnus Andersson gjort i Malmö! Imponerande! Lika imponerande är Guifs Andrésson. År efter år får han fram ett topplag. Vad gör karln? Guif börjar verkligen smyga fram som favoriten till årets guld.
 
Kan konstatera att mitt inlägg om att H43 är på hugget när det gäller ungdomsverksamheten tydligen väckt en viss uppståndelse. Ungdomsverksamhet är alltid ett känsligt ämne. Med all rätt dessutom.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: lugi klacken

Vet att det är många som läser din blogg!, vill att du ska ta upp en sak... en sak som " kulan" försökte förmedla lundapubliken ikväll. om inte ens publiken tror på en lugi seger och ger sitt fulla stöd från läktaren hur ska då spelarna kunna göra det?

ingen har dött av att klappa med. Kämpa lund visa hjärta. SITT PLATS AGERA

2014-04-26 @ 22:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0