EM

Den goda känslan jag hade för damlandslaget före EM satt i länge under turneringen. Ja, den sitter väl fortfarande i men den hade en svacka under andra halvleken mot Montenegro. Efter första halvlek så trodde jag att semifinalplatsen var inom räckhåll men det var ju attans vad det tog emot i andra halvlek. Men lite mer kyla i avsluten så hade det ändå blivit en vinst. Lite synd att laget sköt högt på den montenegrinska målvakten eftersom hon nästan alltid satte sig ner. Men faktiskt. Det är ju starkt att spela jämnt med de europeiska mästarna. Men så surt att semifinalen förlorades pga ett domslut från domarna. Frikastet till Sverige blev en ren bestraffning. Skit att domarna inte kunde vara kyligare. Men vad domaren på linjen sysslade med kan man fundera på. Hur kunde han ge tecken att Ågren hade genat i målområdet, vilket hon absolut inte gjorde, och ändå ge Sverige ett frikast.
 
Och jag skriver detta strax innan matchen mellan Holland och Frankrike. Och jag litar inte på fransyskorna. Jag skulle inte bli förvånad om man lägger sig och förlorar med de 10 bollar som Holland behöver. Vi får se om de kommer att skämma ut sig. Fair play är inte riktigt deras grej.
 
Hemma så marcherar Kristianstad på. Stark vändning mot Alingsås borta i veckan. Imponerande. Trots inledande två förluster så kommer man att vinna serien stort. Men är det inte en ovanligt märklig elitserie i övrigt. Alla andra lag verkar slå varandra. Snacka om jämn serie! Det går inte att spekulera i vilka som kommer att gå till slutspel och vilka som kommer att missa. Vet inte om det är ett svaghetstecken eller om det är så att vi har fått fler bra lag i serien.
 
Man kan också konstatera att det sliter att spela i Champions League. Alingsås hade legat högre upp i tabellen annars. Men i morgon så tror jag ändå att man orkar med två poäng mot borta mot Lugi.
 
Till sist. Axnér är guds gåva till tv-sporten. Det har aldrig funnits en bättre expertkommentator i Sverige! Jag skulle vilja ge honom en kram nästa gång jag ser honom på stan. Men jag tror inte att det hade uppskattats.
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0