Dags för EM

Så fick äntligen Sverige en vinst mot Spanien i genrepet och det såg bättre ut i går. Ännu bättre försvar, en magisk Sjöstrand i målet och lite snabbare och mer distinkt anfallsspel. De som överraskat mig mest positivt de senaste matcherna är Magnus Persson och Zachrisson. Magnus har varit riktigt företagsam och lyckad de senaste matcherna mot Spanien. Och Zachrisson har varit riktigt lyckad i försvaret, framåt tycker jag att han är lite för lättläst för motståndarmålvakterna. Det mest negativa har nog Larholm varit, som sett riktigt vilsen ut. För att inte tala om att Källman verkar riktigt osäker ut på plan. Tiden i Skövde har inte gjort honom gott.
 
Även om det såg bättre ut för herrarna igår så tror jag fortfarande att det inte kommer att gå särskilt bra. Laget känns inte stabilt. Jag tror att det är helt öppet i matcherna mot Montenegro och Vitryssland. Och Kroatien tror jag inte att man rår på. Finns alltså en rätt stor risk för ett riktigt fiasko. Men vi får väl hoppas på en andraplats i gruppen. Själv ska jag se matchen mot Kroatien på plats. Hörde talas om att det blir 4000 svenskar på läktarna. Kul!
 
Måste säga att jag tycker att Axnér är klockren som expert. Kan inte hjälpa att jag är smått förälskad i karln. Och jag tycker också att Perlskog är en bra kommentator. Han är en av de få som kommenterar handboll som förstår vad det handlar om. Måtte jag få slippa höra Daniel Kristiansson, men det lär jag väl inte få göra eftersom han väl bara får lov att kommentera udda sporter som handboll.
 
Nu blir det i alla fall två veckor med härlig handboll. Det gör livet lite lättare att leva nu i vintermörkret. Om man nu kan tala om vinter. Känns fortfarande som höst ute.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0