Mellanrunda

Så otroligt nära svenskarna var att upprepa "bedriften" att tappa en stor halvtidsledning igen. Vibbarna från Polenmatchen för några år sedan var tydliga. Men som tur är så gick det vägen. Men det är jäkligt märkligt att svenskarna åter igen kan drabbas av en sån här total kollaps. Men inte lär det hända ikväll mot Polen. Men jämnt lär det bli och jag är som vanligt inte lika säker på seger som många andra verkar vara, även om Polen sett trötta ut hittills i EM.
 
Danmark stormade vidare igår mot final och guld. Nu är semifinalen säkrad. Det börjar kännas som att det bara är Frankrike som kan sätta käppar i hjulet för de rödvita. Kan tänka mig att lyckan är stor just nu i Danmark. Det är nästan en fanatisk hysteri under matcherna. Med tanke på danskars inställning till invandrare så får jag en lite dålig smak i munnen av all nationalism.
 
Men vad gillar ni tilltaget att arrangörerna spelar musik för att egga på publiken när danskarna gjort något bra på plan, som mål, en räddning eller brytning? Känns nästan på gränsen till det osportsliga. Var ska det sluta?
 
Något som däremot har gått över gränsen till det osportsliga är alla filmningar. Handbollen brukar stolt säga att handbollsspelare inte filmar, men det var länge sen. Nu filmas det i alla lag och i alla matcher. Vissa lag mer än andra dock. Det gör mig förbannad, för domarna har det redan svårt att hänga med i allt som händer. Hur fasen ska de dessutom kunna se att någon filmar? Kanske är det dags att använda kameror under handbollsmatcher så att domarna kan se repriser. Eller så måste man göra något åt regeln för offensiva fel. Det är mest då det filmas och nu börjar det bli så löjligt att man nästan inte kan röra vid en motståndare utan att det blir frikast för det andra laget. Handboll är kampsport och det går inte att spela om man inte får ha kroppskontakt med en motståndare.
 
Kom förresten ihåg att danskarna klagade på tv-produktionen när VM gick i Sverige senast. Så jäkla lysande tycker jag inte att produktionen varit under EM. Det är t ex rätt många intressanta repriser som man missat att visa.
 
Tyckte att Kim Andersson gjorde ett bra inhopp som expertkommentator i helgen. Men inte tycker jag att Daniel K har blivit något bättre som kommentator. Vilken sopa! Han måste vara Sveriges sämsta handbollskommentator. Han är otroligt nog till och med sämre än Roger Blomqvist. Och jag tycker det är ett hån av TV4 mot handbollsfansen att låta honom hållas. TV4 säger sig satsa på handboll men nog känns det som om handbollen mest är utfyllnad. För krockar en EM-match med t ex fotboll så nog flyttar man på handbollen.
 
Och jag har med åren kommit att gilla Perlskog. Jag tycker faktiskt att det är riktigt underhållande att lyssna på honom och på hans samspel med Hellgren.
 
Nu är det dags att ladda för två nya poäng. Och sen en match mot Frankrike som kan rädda en semifinalplats om det går vägen. Men det känns ju tyvärr helt omöjligt för svenskarna att slå fransmännen. Men att komma bland de sex bästa i EM är inte heller fy skam, men då gäller det att först slå Polen ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0