Lunds riktiga stolthet

Igår gjorde jag ett besök i fiendelägret och såg Guif tvåla till H43. Brukar göra det några gånger per år. Var fanns alla blå fans igår? Mindre än 500 på läktarna är en skandal. Varför stöttar man inte sitt lag? Fattar ingenting. Men å andra sidan så tycker jag att de som var där gjorde sitt bästa för att heja på laget. Framförallt gillade jag att den lilla klacken ansträngde sig hela matchen och även när Guif drog ifrån.
 
Överhuvudtaget så är det en rätt skön och avslappnad familjär stämning när H43 spelar. Intressant att klubbarnas själ även speglas i arrangemanget.
 
H43 spelade riktigt bra framåt men var fanns försvarsspelet? Det är sällan jag har sett ett lag vara så förlamat. Men antagligen är tankarna i kvalspelet. Men fortsätter man att spela framåt som man gjorde i går så lär det gå bra i kvalet. H43: s Mick Pinnonen är en rolig spelare. Vilken märklig och helt egen stil killen har, men har är riktigt duktig även om det ser konstigt ut när han spelare. Igår låg han i princip bakom allt i H43: s ansfallspel när Roganovic satt på bänken större delen av matchen.
 
Guif imponerade även om nu H43 inte gav särskilt mycket motstånd. De blir en farlig utmanare till guldet.
 
Jag brukar ju klaga på att jag aldrig hör vad Lugis speaker säger. Delvis beror det ju naturligtvis på att högtalaranäggningen i arenan faktiskt inte är så bra. Men igår hörde jag vart enda ord som H43: s speaker sa, så delvis måste det tyvärr beror på att Lugis speakers inte håller måttet.
 
Nu när jag skriver detta ser jag att H65 bara förlorade med en enda boll mot Sävehof. Det imponerar också. Helt omöjligt är det kanske inte ändå att slå Sävehof i en enda avgörande finalmatch.
 
Ser också att Hammarby ännu en gång skakar topplagen. Kristianstad fixade bara en uddamålsvinst. Vad är det med detta Hammarby? De är jäkligt svårslagna.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0