Avslutning

Såg Hammarby mot Sävehof igår. Det var verkligen en cool avslutning på matchen. Sävehof ledde med tre bollar när det återstod sju minuter när Hammarby efter en time out börjar spela ett extrem offensivt försvar. Sävehof kom helt av sig och Hammarby kom ikapp för att sedan med en man mindre på plan avgöra på en japan i slutsekunderna. Hade jag varit ett Hammarbyfan på plats så hade jag varit överlycklig under långt tid framåt. Nu ligger Hammarby på trejde plats i serien. Vem hade trott det före säsongsstarten?
 
Och Sävehof fortsätter att blanda och ge. Lite skadeglädje känner jag ändå med tanke på att man kickade Mikael Franzen för att han inte passade in i Sävehof. Ett helt obegripligt beslut. Se hur bra det gått för Sävehof efter det beslutet!
 
Och se hur bra det går för Alingsås istället.Alingsås gjorde en mycket hedervärd insats mot Wisla Plock i helgen. Efter en usel start så kom man nästan ikapp. Helt klart lyckades man skaka polackerna. Vilken match Jesper Konradsson gjorde? Vad månde bliva?
 
Men det sliter ju att spela i Champions Legue. Jag skulle bli förvånad om Alingsås vinner serien.
 
Lugis damer fick sig ännu en knäpp på näsan igår. Förlust med 10 bollar mot Sävehof. Och då ska man veta att Sävehof vilade några av sina bästa. Imponerande av Sävehof även om Lugi inte är lika bra i år som tidigare år. Hur länge kommer Lugi envisas med att behålla Brljevic?
 
Och Kristianstad får möte Hamburg. Även om det talas om mardrömslottning så blir det ju roliga matcher. Tror inte att Kristianstad är helt chanslösa hemma.
 
Och nu försöker jag förbereda mig för en förlust för Lugis herrar mot Kristianstad i morgon. Är rädd att IFK tar en gruvlig revansch. Är rädd också att det blir fler Kristianstadfans än Lugifans i arenan.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0