Mörkt

Först något som är betydligt viktigare än handboll. Valet. Jag har svårt att ta till mig att Sverige helt plötsligt blev riktigt mörkt. Hur kan var sjunde svensk rösta på Sverigedemokraterna? Hur många kollegor på jobbet röstar på SD? Det är svårt att förstå. Hur resonerar SD: s väljare? Även om man tror på dravlet till partiprogram så kan jag inte förstå att man på fullt allvar vill att en hel drös oerfarna och okunniga Sverigedemokrater tar plats i riksdagen och olika fullmäktige. Vill man verkligen att Sverige ska styras av dessa knäppskallar? Tror man verkligen att det skulle vara till nytta för Sverige. Jag blir mörkrädd.
 
Och alla moderater som övergav partiet och röstade på SD kan stå där med lång näsa. Var verkligen målet att ge bort regeringsmakten? För att uppnå vad? Och naturligtvis kan inte Reinfeld fortsätta leda partiet. Han ville ju att svenskarna skulle öppna sina hjärtan men det var det ju många av hans egna som inte ville. Man behöver ju inte vara ett geni för att förstå att moderaterna kommer att närma sig SD för att försöka locka tillbaka de sympasitörer som gick till SD och då kan inte Reinfeld sitta kvar.
 
Nåväl, chansen för omval är stor. Svenska folket skulle då få möjligheten att göra om och göra rätt.
 
I handbollen är det också svårt att förstå vad som händer. Vem hade kunnat gissa på att Ricoh skulle spöa Guif? Och då tänkte jag att Guif kanske inte var så bra och så går Guif och spöar Sävehof. Att H43 skulle förlora klart mot Önnered hemma var ju också en överraskning. Hur dåliga är inte H43 i år tänkte jag? Och så går H43 och tar en poäng borta mot Malmö. Märkligt. Serien verkar alltså bli lika jämn i år också som tidigare år.
 
Såg lite på matchen mellan Malmö och H43. Maken till dåligt anfallsspel var det länge sen jag såg.
 
I veckan ser jag fram emot matchen mellan Ricoh och Sävehof. Det ska bli intressant att se om Ricoh kan ta ytterligare en skalp. Likaså ska det bli intressat att följa matchen mellan Alingsås och Guif. Ska Alingsås redan rycka i tabelltoppen? Ystad har en tuff vecka framför sig med Kristianstad hemma ikväll och Lugi borta på torsdag. Finns ju en risk att Ystad inleder med tre raka förluster. Undrar om man då hamnar i samma nedåtgående spiral som förra året?
 
Intressant handbollsvecka med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0