Glädje

Senaste tiden har jag varit på väg att vika ner mig som supporter. Ja, jag tycker att jag faktiskt är en vinröd supporter även om jag ofta är kritisk. Men kritiken bottnar i att jag vill så mycket. Min dröm är att det en gång ska bli samma drag runt Lugi som det är runt Kritianstad. Men just när jag i princip hade bestämt mig för att sluta stötta klubben med alla tusenlappar jag brukar spendera så händer helt plötsligt några positiva saker.
 
Först dagens glädjande besked att Axnér kommer tillbaka som tränare för Lugis herrlag. Bottennappet med Basti Rasmussen varade alltså bara ett år. Jag känner mig så otroligt lättad. Men fortfarande är det ett mysterium hur man kunde få för sig att ge Basti uppdraget. Men ska det gå bra nästa säsong så räcker det inte med Axnér. Lugi måste värva en mittnia. Tingsvall har ju underpresterat hittills i år. Han har väl fokus på annat än handboll numera så Lugi lär också behöva värva en ersättare för honom.
 
Det andra som glatt mig är damlaget som helt plötsligt gör två riktigt bra matcher. Det var ju så förargligt nära att man som första lag spräckte Sävehofs segersvit. Med lite mer rutin och kyla så hade man vunnit. Och så igår så spöar man H65 klart. Och jag vet inte vad som hänt men det tidigare usla anfallsspelet har nu börjat bli bra. En förklaring är att Jenny Carlsson verkligen har börjat leverera som mittnia.Hon sa själv i en intervju att hon börjat få självförtroende något som inte alltid är så enkelt att få med Dragan Brljevic som tränare. 
 
Den uppskjutna matchen mellan Lugi och Kristianstad var en märklig tillställning. Det var trots allt rätt avslaget. Lugi kom konstigt nog nästan kapp men det kan inte ha varit helt enkelt för Kristianstad att ladda för matchen när man ledde så stort. Kristianstad tände dock till de sista 20 minuterna och sen var det ju en ren utskåpning. Det är bara att konstatera att Kristianstad är så mycket bättre än Lugi på alla fronter; arena, supportrar, spelare, organisation mm. Det bästa med matchen var att se och höra Joakim Ernstsson och se stödet från Kristianstads supportrar. Kristianstads supportrar lämnade över en check till Ernstssons insamling och utmanade Lugis supporterorganisation att göra det samma. Det är ju bara det att det inte finns någon supporterorganisation i Lugi. Och det är riktigt pinsamt.
 
Rätt kul att se hur H43: s spelare har spridits ut i handbolls-Sverige: t ex Bååk till Hammarby, Nyberg till Malmö, Jensen till Lugi, Gerdtsson till Alingsås.
 
Svenskhandboll hade två artiklar i veckan om hur det går för svenskarna i danska ligan. Det var verkligen glädjande att läsa om hur bra det trots allt går för svenskarna, framförallt var det ju glädjande att läsa hur alla tjejer lyckats.
 
Ser just nu matchen mellan Guif och Malmö. Hittills en imponerande insats av Malmö. Det kan mycket väl bli en vinst för Malmö som jag tror är det lag som Lugi måste ha bakom sig för att komma till slutspelet. Det kan bli riktigt tufft för Lugi.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0