Och så är det vardag igen

Så var VM över för denna gång och Frankrike vann än en gång. Det är ändå lite märkligt. Det finns andra lag som har lika bra spelare men man är en lagmaskin. Men framförallt tror jag det handlar om ett grundmurat självförtroende, man vet att man kommer att vinna. Det är väl det man kallar för vinnarkultur. Och jag har ju trott att man någon gång skulle bli mätt på framgångar men det vete fan. Frankrikes dominans kan mycket väl fortsätta. För det handlar ju också om vilket motstånd man har. Kroatien är alltid slutkörda när det är mästerskap, Danmark har problem med sin vinnarkultur och Spanien spelar alldeles för individuellt när det kniper. Och sen är avståndet påfallande stort till övriga lag.
 
Nu får vi se vad som händer med det svenska landslaget men jag börjar tro att det är läge att bygga nytt och ta några år utan framgångar. Och då är frågan om Staffan och Ola är rätt personer.
 
Och Lugis båda seniorlag var i farten när VM avslutades och båda förlorade. För herrarna var det ju väntat. Herrlaget kommer att dala i tabellen och slutspelsplatsen är hotad. Men det är ju inget som Lugis ansvariga verkar bry sig om. Framgångar är helt tydligt inte så viktiga för Lugi. Det finns annat som är viktigare och som Lugi också är riktigt bra på. Jag tänker på ungdomsverksamheten. Men som supporter kan jag tycka att det är riktigt tråkigt att inget av lagen kommer att gå till final i år. Troligen inte ens till semifinal.
 
På fredag är det derby mellan Lugi och Malmö. Vågar vi tro på 1200 åskådare eller blir det ännu glesare?
 
Såg förresten att Andreas Palicka bytt klubb till Aalborg. Det kan nog vara nyttigt för honom. Hoppas det går bra och att han får mer speltid där.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0