Dålig smak

Jag är bekymrad för internationell handboll eller snarare IHF. Det är ju inte bra för handbollen i stort att handbollen har en korrumperad ordförande som mer tänker på sin egen person än på handbollen. Årets VM gör att problemet blir ännu mer tydligt. Jag blir inte förvånad om Qatar blir världsmästare eller åtminstone går till final. Och det är trots allt inget annat än en skandal. Först har mutade Qatar troligen till sig mästerskapet, sen köpte man in spelare och hejaklack. Och med tanke på domarnivån i matchen mot Tyskland så kan jag inte släppa tanken på att domarna också hade fått en slant. Helt plötsligt övergav man tidigare matchers domarlinje. Jag klandrar inte de spelare som gått till Qatars lag. Vem kan tacka nej till att bli försörjd livet ut. Men att man från förbundet tillåter spelare byta landslag så som man byter en skjorta är en skandal. Hela VM börjar bli ett skämt och jag får en dålig smak i munnen. Och VM blir ju inte heller ett mindre skämt av att Tyskland togs in på bekostnad av Australien.
 
Nu lär IHF: s ordförande sitta kvar. Han har ju stöd från alla blåbärsnationer. Men borde  inte de europeiska landslagen fundera på att bojkotta VM. Jag tror att det hade varit en väg att gå för att rädda den internationella handbollen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0