Bävan

Det är med viss bävan jag går till matchen mot RIK ikväll. Först så lyckas ändå Lugi undvika förlust mot Malmö och Hammarby för att sedan förlora mot särklassiga bottenlaget Önnered. Ett riktigt bottennapp! Ja, det lär bli strid på kniven in i det sista för de vinröda för att nå slutspelet.
 
Men jag är inte förvånad att förra årets finalister riskerar att missa slutspelet.
 
Den 9/9 skrev jag: "När man äntligen verkade vara på rätt väg med Axnér och Zanotti så går man tillbaka till ruta ett med valet av Basti Rasmussen. Jag tror inte att han blir långvarig. Om Lugi hoppas på en ny SM-final i år så kan man sluta hoppas. Det blir inget guld i år heller. Att Anders Hallberg inte är kvar kommer att märkas. Vad värre är, det lär dröja tills chansen kommer igen. I år får Lugi vara glada om de går till slutspel."
 
Man kan inte lasta spelarna eller tränaren för att det går dåligt i år. Ansvaret vilar tungt på sportchefen, herrkommittén och styrelsen. Om jag som är en dum jäkel som inte begriper mig på handboll ändå förstår att laget kommer att få problem så borde ju de i Lugi som jobbar med handboll på heltid och/eller ansvarar för elitlaget ha förstått att deras val av tränare och spelare inte skulle fungera. Eller det förstod man kanske inte? Det finns två möjliga tolkningar: antingen så förstod man inte hur fel det skulle gå och då kan man faktiskt ifrågasätta kompetensen eller så visste man att det skulle bli ett mellanår och då förstår jag inte syftet med att slänga bort en säsong. Med tanke på att man gick ut i press i somras och sa att man skulle försöka höja publiksiffrorna, vilket i och för sig inte har märkts på något sätt i arrangemang och marknadsföring, så blev det ju extra svårt att höja publiksiffrorna när laget underpresterar. Båda tolkningarna är obegripliga.
 
Nåväl, hoppet om slutspel lever och hoppet om en bättre nästa säsong ökade betydligt efter beskedet om att Axnér återkommer. På önskelistan: en ny bra målvakt, en ny mittnia, minst en ny skytt på niometer.
 
Ni anar inte hur jag längtar efter att slippa gnälla på Lugi i den här bloggen. Men jag har inte gett upp hoppet om att kunna slippa gnälla. Någon gång så måste rimligen även Lugi börja undvika tveksamma beslut och någon gång så börjar man förhoppningsvis också att jobba aktivt med att locka publik till matcherna.
 

Kommentarer
Postat av: gamla klacken

Kämpa strumer visa hjärta, klapp klapp

2015-03-03 @ 15:43:54
Postat av: Uffe

Kämpa

2015-03-03 @ 22:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0