Finaler

Så var säsongen slut. Känns alltid lika tomt efteråt. Men sommaren brukar gå snabbt, när den nu kommer.
 
Sävehof blev svenska mästare som väntat även om det blev lite skakigt mot slutet. Jag har tappat räkningen på hur många raka vinster man är upp i nu. Verkligen imponerande! Man är bäst i Sverige trots alla som slutat eller blivit skadade. Och även om dominansen kommit lite av sig så lär man väl ändå vinna nästa år också.
 
Jag hade trott att Alingsås skulle vinna i gårdagens final men Kristianstad kunde vinna sitt efterlängtade guld. Vinsten var trots allt rättvis igår även om det var jämnt större delen av matchen. Kristianstad vann antagligen för att Alingsås inte riktigt kom upp i nivå samtidigt som Kristianstad hade en för dagen stekhet Markus Olsson. Helt otroligt att göra 11 mål i en final. Även om det svider i en Lundabo så tycker jag att IFK förtjänar sitt guld. Sveriges helt klart ledande förening, i alla fall på herrsidan, ska ju naturligtvis vinna guld. Undrar bara hur länge den här storhetstiden kommer att vara? Finns ju en viss risk att Kristianstad kommer att bli lika dominanta som Sävehof varit hos damerna. Men jag tycker det är positivt när en förening flyttar fram sina positioner. Det tvingar konkurrenterna att göra det samma. Det kan bara gynna handbollen.
 
Inledde ju med att skriva att säsongen är slut. Men riktigt så är det ju inte. Jag ser fram emot Final Four den kommande helgen. Kul att det denna gång både finns ett lag från Polen och från Ungern. Finalen lär väl dock spelas mellan Barcelona och Kiel.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0