Derbynerver

Nu närmar sig matchen mot Kristianstad och jag känner nerverna börja krypa fram. Det kan aldrig gå väl för Lugi. Vilken imponerande match Kristianstad gjorde mot KIF Kolding i veckan. Den förlusten sved hos danskarna. Det ska verkligen bli intressant att se årets upplaga av Kristianstad som ser helgjutet ut med undantag för målvakterna kanske. Mest nyfiken är jag på iraniern Jamali Iman Moorchegani. Vid sidan av Kim Andersson så borde han vara den i elitserien som har störst spetskompetens.
 
Sävehofs damer har knappt av någon tippats att vinna serien. Spelarförlusterna har varit många och favorit har istället H65 varit. Och så går Sävehof in och tvålar till H65 i premiären. Riktigt imponerande! Det finns de som ifrågasatt Henrik Signell och menat att med den spelartruppen som han haft till sitt förfogande så kan man inte missa guld. Fast å andra sidan har ju Lugi missat med liknande spelartrupper så något bra måste Signell ha gjort. Och tar han guld i år också så kan man utan tvekan konstatera att han är en duktig tränare.
 
Lugis damer går upp idag mot Heid. Det blir en tuff värdemätare för Lugi och jag är rädd att det kan bli förlust för de vinröda. Tycker förresten att kl 17 är en dum matchtid. Jag hade hellre gått tidigare på dagen.
 
 
 
 
 
.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0