Lite av varje

Har tydligen varit en del diskussioner om Axnérs dubbla roller som tränare och kommentator. Verkar som om Kristianstadsbladet Robin Nilsson ifrågasatt Axnérs objektivitet. Lite kul att det kommer från Kristianstadhåll. Det är ju inte en ort som precis präglas av objektivitet. Minns när Kristianstadbladet skrev att Lugis Hallberg filmade när Hallberg åkte på en knytnäve av Anton Lindskog som innebar att Hallberg fick sys.
 
Verkar förresten som om handbollshypen börjat avta i Kristianstad. Det blir allt fler luckor på läktarna. Tråkigt tycker jag om det skulle bli så att publiken sviker även där. Vad är det med handboll som gör det svårt att locka publik? Är det spelet eller är det arrangemangen?
 
Tycker annars att det finns all anledning för Kristianstads fans att se laget spela. Laget har varit bra i Champions League. Framförallt var man riktigt imponerande senast mot Kielce. Simic är en verklig profil, skicklig och härlig att se på plan. Tänk att Lugi inte tyckte att han platsade i laget! Inte det första och säkert inte det sista Lugimisstaget. 
 
Hur tillsätts domare egentligen? Risk för jäv verkar inte alltid vara en fråga. Jag har sett domare i elitserien döma matcher där åtminstone den ena domaren har haft uppdrag i ett av lagen. Och hur ofta tillsätts inte domare från det ena lagets närområde? Tveksamt. 
 
Lugi är ovanligt nog, har det någonsin hänt tidigare, i topp både i herr- och damligan.Hur länge kommer man att ha råd med två topplag?
 
Damerna tror jag kommer att gå till SM-final. Väl där kan det också bli guld. Jag är däremot inte lika säker att herrarna når en final. Man är alldeles för beroende av Simon Jeppsson. När Simon inte har sin dag så är Lugi betydligt svagare. 
 
Lugis Oscar Jensen har verkligen varit lysande denna säsong. Har antagligen inte varit bättre i det som troligen är hans sista säsong. Han bodde ha utsetts till matchens lirare i matchen mot Hammarby senast. Oscar avgjorde matchen men av någon anledning så valde man Simon. Men matchens lirare brukar ju tas ut på mycket märkliga grunder. 
 
I herrarnas serie så kan jag inte låta bli att tycka det är kul att både RIK och Malmö ligger topp fyra just nu. RIK har överraskat och spelar en lurig handboll. De kan komma att gå långt i slutspelet. Och hade Malmö haft en bredare trupp så hade de kunnat vara med och slåss om en finalplats, nu lär man inte nå ända fram.
 
Jag ser fram emot herrarnas fortsatta EM-kval. Hade man ett tillfälligt flyt i VM eller har Kristján hittat receptet? Jag är också nyfiken på Signells framtid i damernas landslag. Det var kanske för tidigt att ge honom uppdraget. Tycker han har verkat vilsen både i OS och i EM. Och än har han inte levererat. Vi får se hur det går.
 
Jag bloggar ju inte särskilt ofta längre men än har jag inte lagt av. Det lär bli några inlägg till under året när andan faller på. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0