Äntligen dags

Äntligen dags för handboll. Som jag har längtat!
 
Kristianstad har tjuvstartat i årets elitserie. Två väntade segrar mot två lag som kommer att tillhöra botten. Och ikväll är det dags för skånederby mellan nykomlingarna OV och Lugi. Det blir tufft för Lugi som jag tror kommer att förlora. Lugi är väl tippade sexa men jag tror man får vara glad om man går till slutspel.
 
Tabellen tror jag blir enligt följande:
IFK Kristinstad 
IK Sävehof 
Alingsås
HK Malmö 
Ystads IF
Redbergslids IK
Eskilstuna Guif
Lugi HF
–––
Hammarby IF
OV Helsingborg
–––
Ricoh HK
IFK Skövde
HIF Karlskrona
–––
HK Aranäs
 
Bakom Kristianstad så lär det bli jämnt. Alla kan säkert slå alla.
 
Damerna börjar i nästa vecka. Och där lär väl Sävehof och H65 vara i topp. Ska verkligen bli intressant att följa Boden under Per Johansson ledning. Ska de fortsätta sin resa uppåt? Kan de gå till slutspel? Jag är imponerad av Bodens snabba resa uppåt i seriesystemet och klubbens professionalism. Här har många andra mycket att lära. Och detta i en del av Sverige där handbollen lever ett tynande liv. Starkt gjort!
 
Nu kör vi!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0