Seger

Före matchen mot Karlskrona så funderade jag på om Lugi ännu en gång skulle slarva bort några poäng. Det har ju varit en hel del av den varan hittills i år. Det var väl inte direkt smart att starta med orutinerade spelare mot IFK Ystad och tidigt hamna i ett underläge som Lugi sen inte kunde hämta upp. Men denna gång tog inte Axnér några risker. Denna gång använde man de rutinerade större delen av matchen. Om nu Lugi vill gå till slutspel så är det dags att bli lite mer noggranna och cyniska. 
 
Har annars roat mig med att se en hel del utländsk handboll senaste tiden. Kan konstatera att Albin Lagergren verkligen fått ett genombrott i Magdeburg. Är både imponerad och förvånad att han gick rakt in och dominerar redan under första säsongen i tyska ligan. Magdeburg är för övrigt sevärda. Jag tycker de spelar en rolig handboll som dessutom är framgångsrik. Lukas Nilsson går också bra just nu. Han verkar ha fått tillbaka sitt självförtroende. Men det blir ju säkert lätt så när han för en gångs skull också fått mycket speltid. Däremot väntar jag fortfarande på att Simon Jeppsson ska ta ett steg till. Det stör mig att hans stora talang fortfarande inte blommar ut. Men det kommer förhoppningsvis. Målvaktsparet Palicka och Appelgren hade ingen direkt lyckad dag i helgen när RNL förlorade en jämn match mot Vardar borta. Däremot fick Jesper Nielsen mycket speltid. Såg också mötet mellan PSG och Nantes i helgen. Men inte fick jag se något av Kim Ekdahl du RIetz. Undrar hur mycket speltid han egentligen får i Paris? 
 
Kim ja. Vilken märklig människa. Nu vill han spela i landslaget också. Det är ju kul men hur kan man ändra sig så helt och hållet??
 
Efter de senaste framgångarna för herrlandslaget så är det inte utan att jag längtar till VM i vinter. Ska bli spännande att se om laget fortsätter att imponera. Matchen mot Spanien den 24/10 blir en bra värdemätare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0