Primiärdags

Nu äntligen är det snart dags för en ny säsong. Känns alltid lika härligt och spännande. Det är så många tankar och känslor som bubblar upp. Det finns förväntningar, oro, längtan, funderingar, förhoppningar. Allt kan hända, hela säsongen är ett oskrivet blad. 
 
Men först i väntan på den svenska premiären har jag sett några matcher i tyska ligan. Nu i helgen så betade jag av Flensburg, Kiel och Magdeburg.
 
Flensburgs spel knackar lite men hittills har de ändå vunnit. Men Lauge och Gottfridsson har varit ovanligt bleka. Vem som ska bli förstavalet i mål är nog klart nu. Det blir inte Bergerud utan Bunic. Lite extra nyfiken har jag varit på Jeppsson. Har han tagit ett steg till? Jag är tveksam. Tycker fortfarande inte att han får ut allt av sin talang. Han kan bli en världsstjärna. Han ska bara ta för sig lite mer. 
 
I Kiel så var Lukas NIlsson otroligt bra i deras premiär. Han verkar ha tagit det där sista steget och fick spela anfall större delen av matchen. Verkligen kul! Det bådar gott för landslaget. Kiel känns som en kandidat till guldet.
 
I Magdeburg var jag nyfiken på Albin Lagergren. Han inledde matchen med att slänga bort en boll och missa ett friläge men sen gick det bra. Han kan mycket väl bli etta på den positionen och det är starkt gjort med tanke på att han i så fall förpassar danske landslagsspelaren Mads Christiansen till andraplatsen. 
 
Men åter till svenska ligan. Hur kommer det gå i Sverige?
 
I herrarnas liga lär det väl bli en final mellan Kristianstad och Malmö som förra året. Två som också har chans är Ystad IF eller varför inte RIK?
 
I damernas blir det väl Höör mot Sävehof i finalen. Övriga som har chans är Skuru och varför inte Kristianstad?
 
Vi får se till våren hur det blev.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0