Bästa resp sämsta domarpar

Jag skrev ett inlägg för ett tag sedan och tyckte att Göran Jonsson och Henrik Mäkinen tappat stilen. Fick då en kommentar om att Johnny Ahlvin & Petri Koponen måste vara seriens sämsta domarpar. Det fick mig att undra vilket par som egentligen är bäst och vilket som sämst. För några år sedan tyckte jag att Peter och Peter var bäst. Inte för att de alltid dömde rätt men de hade pondus vilket innebar att matcherna sällan havererade. Och de var rätt så konsekventa. Det gick också att ha en dialog med dem, åtminstone från läktarna.

Jag vet inte riktigt själv hur jag rankar domarna. Överlag tycker jag att kvaliteten är för låg. Det viktigaste kravet tycker jag är att vara konsekvent och kunna hålla en bra nivå på matcherna, inte att alltid döma rätt. Och jag tycker att man ska kunna ha en dialog med spelare och tränare. Där stupar ju t ex Per-Ola Björk och Krister Andersson.

Men vem är alltså bäst idag? Och vem är sämst? Vad tycker ni? Hade varit kul att få några kommentarer med förslag och tillhörande motivering.

Kommentarer
Postat av: domarna

jonsson/mäkinen är bra, men dem har blivit "diviga". Håller inte med om Björk/Andersson för dem står för alla dumslut dem gör och av egen erfarenhet kan man även snacka bra med dem. Sämst tycker jag är Åström/Widell eller Jansson/Silverberg!!!

2009-12-10 @ 13:42:44
Postat av: Tomas

Kurtagic & Wetterwik? Sansade, rätt lugna, sätter bra nivå?

2009-12-10 @ 15:56:29
Postat av: FP

Nilsson/Håkansson tycker jag tillhör de bästa.

2009-12-10 @ 18:06:40
Postat av: Jocke

Utan tvekan är Per-Ola Björk och Krister Andersson bäst.

2009-12-11 @ 00:04:03
Postat av: !

Björk/Andersson e solklart bäst. Tydliga och står för sina misstag. Björk dock sämre än Krister.



Åström/Widell sämst.

2009-12-11 @ 08:41:45
Postat av: J.Larsen

Johan J-son Gomér och Martin J-son Gomér är nog sämst . Kjell Eliasson kan förstöra en del matcher också.

2009-12-11 @ 10:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0