Något om Handbollsklubben

Så blev det helt plötsligt en Handbollsklubb igen, efter förra veckans uppehåll. Det funkar hyfsat utan Jihde, men det blir inte samma flyt med Karin Flink (eller vad hon nu heter), men jag tycker ändå att hon gör ett helt ok jobb.

Det är märkligt dock att Hellgren inte kan uttala Kim Ekdahl du Rietz namn. Det blir alltid "ri" istället för "rié".

Märkligt också att man inte hade fel bild på Kim Ekdahl i "julklappsbilden". Undrar vem det var istället.

Kändes lite gammalt att en vecka försent ta upp Axnérs röda kort. Nu när jag ser filmsekvensen igen är det ju helt otroligt att ingen Sävehofare åker ut. 

Tycker fortfarande att Handbollsklubben borde vara lite längre. Det blir för snuttiga diskussioner utan något större djup.

Lövgren tycker jag är i tv för att stanna. Han har pondus, kunskap och är dessutom tv-mässig.

Bra att man återigen tog upp ämnet om svenska skatteregler. Det är helt otroligt att regeringen, som säger sig vara EU-vänlig, vägrar att följa EU: s direktiv när det gäller skatteregler för idrottsverksamhet. Kanske är idrott för folkligt för vår högerregering. Kanske vill man ta död på den verksamheten. Jag kan inte hitta något annat skäl, för det kan inte handla om pengar. Idrotten gör ju en samhällsnytta som egentligen istället borde gynnas av staten. De ökade skatteintäkter det handlar om kostar mer i andra änden när idrotten inte längre kan göra sin insats för det som förr kallades folkhälsa och social fostran.

Det här är för mig ytterligare ett skäl till varför man inte ska rösta på Alliansen i det kommande valet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0