EM-platsen klar

18 minuter in i andra halvlek så kändes det som en ovanligt tuff vecka oss svenskar. Först kyligaste veckan på 50 år (åtminstone i Lund), förlust mot Danmark i VM-kval, förlust för Robert Söderling i Franska Öppna, en usel första halvlek mot Malta och så en nästan lika usel match mot Rumänien. Sverige var ovanligt tama och de tekniska felen var många. Men så vände det helt plötsligt och glädjen infann sig. Men så blev det lite tungt igen efter 59.50. Men nu är i alla fall EM-platsen klar, vilket egentligen känns helt underbart.  

Från Arenan kan jag annars rapportera att mina misstankar om att det inte skulle bli fullsatt stämde, men 3000 är en bra siffra med tanke på allt studentfirande i Lund. Och publiken verkade trivas och stämningen var förvånansvärt bra. En sak som störde mig var den maniske trumslagaren som antagligen påverkad av amfetamin gick lös på trumman med sällsynt frenesi. Det var totalt omöjligt för publiken att klappa i samma takt. Och så är det som vanligt helt hopplöst vid insläppet i Arenan. För det första är insläppet felplacerat vid entrén och sen är det trist att bara ett av insläppen öppnas, vilket leder till onödiga köer.

Från TV-sändningen så uppsnappade jag två märkliga uttalanden. Axnér menade att Sverige kom med bästa laget med undantag av Jonas Larholm. Alltså platsar inte Ahlm, Järnemyr och Boquist i landslaget. Och Patrick Ekwall kallade Arenan för Fors och Fresta Arena. Men jag kan hålla med om att Färs och Frosta Sparbank Arena är ett sällsynt otympligt namn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0