Blandat

Äntligen ett nytt blogginlägg från Axnér idag. Jag tycker att han skriver alldeles för sällan och sporadiskt. Undrar varför det är så? Tycker att det är lite dåligt att det ska dröja tills på onsdag innan han kommenterar CL-finalen i söndags. Men han är väl trött efter försäsongsträningarna.

Min bloggarvän avbytarbanken.bloggagratis.se har reagerat på att Nollan på frågan varför det är så lite bråk på handbollsplanen svarade att det för att man får gnälla på domarna i handboll. Nollans svar förvånade också mig för det känns inte som den mest relevanta orsaken. Dessutom gäller det inte om PO Björk och Krister Andersson dömer, för då för man min själ inte gnälla som spelare.

Jag tror att det finns andra viktigare skäl. Först och främst handlar det om kultur. Våldskulturen finns nästan inte i handboll, varken bland spelare eller publik. Det måste vara det viktigaste skälet. Jag är dock inte säker på att det här kommer att gälla i all framtid. Utvecklingen i samhället gör säkert att det kommer att bli mer våld även på handbollsplanen.

Sen tror jag även det handlar om att det trots allt är mindre pengar i handboll. Pengar korrumperar och i takt med att pengarna blir viktigare i en sport så ökar även de dåliga sidorna med mutor, våld och fusk.

Kommentarer
Postat av: Anonym

axner publicerar ett inlägg i veckan så vida inte något intressant i handbolls världen händer^^

2009-05-28 @ 17:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0