Trendbrott forts

Sitter här och funderar på om Alingsås och GUIF har kommit för att stanna i toppen. Jag är tveksam. Det kan mycket väl vara en engångshändelse.

För det första så kunde båda lagen missat att gå till final i år. Det var ju ovanligt jämna semifinaler och utfallet kunde lika gärna gått åt andra hållet. Alingsås kunde ha förlorat tredje matchen om domarna vågat plocka fram de röda korten eller åtminstone visat ut på 2 minuter någon av de gånger som Alingsås spelarna gick över gränsen. Det samma gäller GUIF i den fjärde matchen.

För det andra så är jag tveksam till att lagen har de ekonomiska resurser som trots allt antagligen krävs för att ligga i topp. Däremot så tror jag att kompetensen hos tränarna är fullt tillräcklig. Båda lagens tränare verkar mycket kompetenta.

Sen kan jag inte låta bli och undra när Skåne kommer att ha ett finallag. Jag tror det dröjer. Framförallt tror jag det dröjer innan något lag från Lund är i final. Men Ystad IF skulle kunna bli farliga nästa år med både Seifert och Ekberg. Men av någon anledning verkar lagen från syd vika ner sig när det kommer till slutspel. 

Undrar också om nästa års elitserie blir lika jämn som årets? Det beror nog i så fall på antalet hemvändande proffs. Det råder ju viss oro i proffsleden. Flera tyska och danska lag har ekonomiska problem och det kan mycket väl bli så att Seifert inte är den ende som återvänder hem. I så fall kan några ekonomiskt starka lag mycket väl förstärka rejält.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0