GUIF

Vad är det med GUIF? Kräftgången fortsätter. Storstryk igår mot RIK. Vad är det som inte fungerar? Det handlar inte bara om att motståndarna är mer förberedda eller att GUIF: s unga lag är påverkade av förra årets framgångar. Det känns också som om självförtroendet har försvunnit. Det är inte lätt att bryta en negativ spiral.

Undrar hur länge Kristján Andrésson är kvar. Hittills finns ju inga större tecken på något annat, men i intervjun med Kristján på GUIF: s hemsida så antyds det att han och laget fått kritik. Han säger "Det är klart överraskande att folk tappat tron på oss så fort.". Jag tror det är riktat mycket åt de egna supportrarna.

Jag förstår att Kristján tonar ner problemen och bl a säger att "Jag tror dock att detta är nyttig period för oss alla, det är lätt att vara bra i medgång och nu får vi se vilka som klarar av att fortsätta att utvecklas när kraven ökar och media inte är lika förlåtande.”. Men det måste ändå svida att säsongen snart är körd även om han också säger att: "...men jobbar vi hårt för att uppnå målen och känner att vi har gett vårt yttersta när säsongen är slut kan vi vara nöjda oavsett placering". Riktigt så är det nog inte eftersom målsättningen var att bli bland de fyra bästa. Missas den målsättningen så kan jag aldrig tänka mig att man känner sig nöjd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0