Lugivinst

Så Lugi vann trots allt efter visst besvär. Många mål blev det vilket förvånar mig. Lugi har hyfsat försvar och knackigt anfallsspel så det borde ha blivit mer målsnålt, men antagligen har OV liknande brister, vilket gjorde att det kunde rinna iväg.  

Det verkar som om OV inte håller distansen ut i matcherna. Har man tränat för lite eller har man för smal trupp? Eller rent av en kombination?

OV kommer som väntat att få mycket svårt i år. Det blir antagligen inte många poäng i år.

Jag gillade Marcus Haglunds redovisning på HEH av vilka låtar som spelades vid inspringet i Helsingborg. Även om man kunde valt roligare låtar så gillar jag idén att ha låtar som dissar motståndarna och hyllar det egna. Något som jag gärna hade sett Lundalagen ta efter.

Just nu finns det tre matcher att spela på hos Svenska spel. H43 mot Ystad, Guif mot Malmö och Hammarby mot Drott. Ystad lär vinna men det känns mer ovisst i de andra matcherna.

Jag satsar 20 spänn på Ystad och efter viss tvekan 10 spänn på att Drott skräller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0