Första omgången

Ja, då var alltså första omgången i herrarnas elitserie avklarad.

Mitt tips gick väl hyfsat ändå. Missade två matcher: Drotts och Kristianstads vinster. Kristianstads var väl inte helt oväntad, medan Drotts kändes som en skräll.

Övriga matcher gick rätt programenligt. Att Lugi utan Kim Ekdahl du Rietz skulle förlora hemma mot Lindesberg var ju väntat och att H43 skulle torska mot Skövde likaså. Lundalagen kommer inte att hamna i topp 6.

Ystad vann lika förväntat mot O/V, även om det var förvånansvärt jämnt långt in i matchen. RIK spjärnade emot länge mot Alingsås, men föga förvånande vann AHK till sist. Och Sävehofs vinst mot Hammarby var väl också väntad egentligen, båda bevisade att de kommer att vara topplag.

Avbytarbänken har börjat redovisa tips på bra spelobjekt. Hans första dubbel gick dock inte in. Själv satsade jag på tre singlar: Lindesberg vinst, IFK Ystad vinst i allsvenskan och HK Malmö vinst. Det gick på plus även om jag missade HK Malmö. Jag berättar inte hur mycket jag satsade men en 50-lapp på varje match hade gett följande resultat: 177,5 + 100 + 0, dvs efter insats en vinst på 127,5. Inte så dåligt.

 


Kommentarer
Postat av: Avbytarbänken

Starta gärna din egen "hundring". Så får vi se hur det går.

2009-09-25 @ 19:20:19
URL: http://www.avbytarbanken.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0