Årets besvikelse

Under gårdagens tv-sändning så fick Grahn och Johansson chansen att lyfta fram årets överraskning- samt årets besvikelse. Besvikelsen var att inget lag från Lund gick till slutspel trots bra trupper och en bra verksamhet i klubbarna. Jag instämmer delvis. Det är jäkligt dåligt gjort med det spelarmaterialet. Och det retar mig att de knäppskallar som vill slå ihop H43 och Lugi samtidigt får vatten på sin kvarn. Men det vete fan om verksamheten i H43 och Lugi är så bra. Något fattas eftersom lagen aldrig blir några stabila topplag. Axnér kallade H43:s nya ledning för "glada amatörer". Och något ligger det i beteckningen. Och samma sak gäller väl Lugi, även om jag åtminstone tidigare tyckt att Lugi är mer professionellt skött än H43. Ett huvudproblem, tror jag, är att Lundalagen inte jobbar långsiktigt mot några mål. Det finns inga tydliga visioner som man strävar efter, så som bl a HK Malmö gör. Siktar man inte på något så träffar man inte heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0