Vilja slår det mest

Många tycker kanske att jag ibland är ute och cyklar i den här bloggen, men ibland har jag trots allt rätt. Jag varnade för att H43 skulle göra ett bra motstånd mot Lugi och jag kände på mig att Guif skulle slå Alingsås.

I dagens derby så var H43 det taggade laget medan Lugi kändes ofokuserade. Lugi fick aldrig stopp på H43 i anfallet. Den gedigna försvarsinsatsen mot Hammarby var borta. Matchen avgjordes i slutet av första när H43 med en man mindre vann utvisningen med två bollar. Det rycket kom aldrig Lugi ikapp trots att man ett tag i andra bara var en boll efter. Segern var rättvis. Lugi ledde bara vid ett tillfälle, 6-5. Lugi ska dock ha heder av att man inte gav upp utan försökte komma tillbaka i matchen, med undantag av de två sista minuterna. Men H43 visade inte bara bättre vilja, utan spelet var dessutom riktigt bra. Jag har inte sett dem så bra i år. Och man orkade dessutom hela matchen, trots att man gick runt på färre spelare än Lugi.

I ärlighetens namn så hade H43 ett visst flyt, både med bollar som studsar rätt och med domarna. Det var några likartade situationer i matchen där domarna dömde till de blås fördel. Men sådant flyt brukar man förtjäna genom att vilja mest i en match.

Men segern idag innebär inte att H43 kommer att vinna matcherna i nästa vecka. Det kan mycket väl komma en reaktion på kraftansträngningen idag.

Men mycket pekar på att bottenstriden också avgjordes idag. Som Lundabo är jag glad. Lund behöver två lag i elitserien och två årliga derbyn.

Ett minus idag var när mediefavoriten Axnér gav fingret till Hallberg i Lugi. Det kändes lite väl barnsligt av en vuxen och rutinerad man. Men naturligtvis såg inte domarna Axnérs finger. Inte heller reagerade man på när Axnér härmade Hallberg genom att slänga sig överdrivet på plan. Det lönade sig antagligen för Axnér att lägga om armen på Krister Andersson mitt under spelet i andra halvlek. Det såg riktigt körleksfullt ut.

Ett plus för Lugi var att Stoffe var tillbaka som speaker. Men tråkigt nog var det väl bara ett tillfälligt gästspel.

Och så kan vi notera ytterligare en storseger idag. Vad har Guif gjort under EM-uppehållet?





Kommentarer
Postat av: Undrande

Vem fan är du som har en blogg och inte vill/vågar skylta med ditt namn? Jag tillåter mig att vara anonym till dess jag vet vem du är.

2010-02-07 @ 22:09:56
Postat av: Anonym

F-¨n vad du är usel, vågar inte ha kvar kommentarerna!

2010-02-07 @ 22:12:15
Postat av: Sturmerfoul

Konstiga kommentarer jag fått. Känn som om det är några blå anhängare som inte riktigt är i balans.



1. Jag har naturligtvis inte tagit bort några kommentarer. Antingen har www.blogg.se tagit bort dem eller så har den som klagade inte lyckats skicka in dem.



2. Ja, jag är anonym och kommer så att förbli. Det beror inte på att jag inte skulle våga att vara offentlig, utan för att jag är rädd att om mitt namn blir känt så skulle värdet av bloggen om möjligt minska ännu mer. Folk skulle kanske säga något i stil med "vad fan kan han om handboll?".



2010-02-08 @ 11:29:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0