Gnälligt igår, gladare idag

Vill bara be om ursäkt för ett kanske lite väl gnälligt inlägg igår om Arenan i Lund. Men jag menade varje ord. Jag tycker att det minst sagt är synd att Lund inte gick hela vägen och fixade även de sista detaljerna.

Idag blev jag betydligt gladare av att se herrarna spela.

Fredrik Larsson visade med sitt spel att han kanske inte var en så dum uttagning ändå av Staffan och Ola. Helt klart en godkänd insats från Fredrik. Skulle gissa att han kommer att få speltid i EM. Kul också att både få se Warvne och Ask spela även om de inte gjorde samma avtryck.

Av kantspelarna tyckte jag att Jan Lennartsson var blekast. Han har lite för lätt för att försvinna i landslaget och bör inte vara ett alternativ för framtiden. Övriga kantspelare var duktiga med kanske bäst betyg för Niklas Ekberg.
Kim, Lukas, Oscar och Dalibor visade hög klass. Kim och Dalibor verkar verkligen trivas ihop.

Karlsson bakåt stabil som alltid. Och Gustafsson bra framåt.

Men bäst av alla i svenska laget var väl målvakterna: Beutler i första och Andersson i andra. Måste säga att det är kul att Andersson fått chansen att spela i landslaget igen. Han har hållit en hög internationell nivå i många år.

Kul också att se Egypten på väg uppåt igen. Stundtals spelade en riktigt underhållande handboll. Hoppas faktiskt att de kan närma sig världstoppen. Vi som såg Frankrike besegra Egypten i Paris VM 1999 unnar dem faktiskt en framgång. Jag tyckte det var riktigt fult av fransmännen att medvetet skjuta den lysande egyptiske målvakten i huvudet två gånger i andra halvlek med resultat att han tvingades byta pga hjärnskakning. Med honom kvar i målet så hade Egypten spelat i final.

Nu blir det match mot Slovakien i morgon. Hoppas de ger lite mer motstånd än det de visade mot Norge idag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0