Självmord

Kim Andersson uttalade sig igår och lovade att avrätta den som viker ner sig i dagens match mot Tyskland. Som min ena dotter brukar säga: "Det kommer verkligen från rätt röv". Om det är någon som troligen viker ner sig så är det ju han. Vi pratar alltså om självmord.

Det känns verkligen hopplöst inför dagens match. Det är väl antagligen gruppens två sämsta lag just nu som möts. Men tyskarna kommer antagligen kämpa till slutet för att undvika att missa mellanrundan. Jag tror inte att Sverige kan mobilisera samma vilja, trots Kims uttalande.

I dagens övriga matcher lär Polen vinna över Slovenien medan övriga matcher känss ovissa. Jag ser verkligen fram emot Frankrike-Spanien. Det är hög tid för Frankrike att visa klass mot ett Spanien som verkligen känns vara på gång. Det lär bli en fysiskt tuff match. Ungern mot Tjeckien känns väldigt oviss. Ungern har kanske spelat snäppet bättre än Tjeckien hittills, men jag tror ändå att det kan gå hur som helst i matchen.

Härligt med ännu en handbollskväll! Nu gäller det att hålla tummarna för Sverige!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0