Ytterligare en match

Missade igår att jag även kan se Kroatien - Norge ikväll. Att se fyra EM-matcher ikväll kan antagligen bli ansträngande för både familjen och för mig själv. Men roligt ska det bli.

Danmark har för övrigt helt gått i spinn inför EM. Wilbek, spelare, experter och tippare. Alla verkar tror på guld. Det är ju bra med självförtroende. Men som jag skrev igår. Risken är stor att besvikelsen drabbar Danmark och den ekonomiskt ansträngda danska handbollen. Högmod går före fall som bekant.

Handbollsprofilen Bent Nyegaard tror för övrigt att Sverige inte går till mellanrundan. Det gjorde mig lite irriterad tills jag kom ihåg att jag hade tippat likadant. Bent tror inte heller att Frankrike vinner utan tippar Danmark mot Polen i final och naturligtvis en dansk finalvinst.

Det märks att allvaret närmar sig.  Axnér var återhållsam och seriös i senaste blogginlägget.

Kul att man kunde följa landslagets träning på Nyhetskanalen idag. Kim Ekdahl krutade på förvånansvärt bra. Hoppas att han är på gång. Man kunde också se att målvakterna hade bra koll på kantspelarna och det gör mig lite orolig. Utan kantspel får vi det svårt. Kul också att höra Claes Hellgren handbollsnörderi. Det är tur att det finns någon som är värre än vi bloggare. Men är det inte helt otroligt att Claes fortfarande inte kan uttala du Rietz. Varför går det aldrig in?

HEH gjorde reklam för danska TV2: s managerspel för några dagar sedan. Det är dock inte lätt att delta eftersom man måste ha ett danskt CPR-nummer (personnummer), men det går att knåpa ihop ett sådant med lite tålamod om man provar sig fram.




Kommentarer
Postat av: Hehe

Claes surnade till för något år sedan när han blev hånade i alla möjliga forum för sitt uttryck "underhandsskott. Han har inte ändrat sig och tar inte emot synpunkter från någon längre. Lite kul också att känna till hans minst sagt ansträngda förhållande till Axnér/Jihde/Ekwall som han anser förstör sändningarna. Håll koll! Det syns tydligt i sändning ibland.

2010-01-19 @ 16:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0