Drar ihop sig

Så är vi alltså framme vid sista omgången. Egentligen är det otroligt hur snabbt serien blir färdigspelad. Varje  höst ser jag fram emot alla kommande matcher och sen helt plötsligt är det dags för slutspel.

Kan Skövde och Lugi hålla undan för RIK och Malmö? Jag har inte ändrat mig sen igår, utan tror att de som ligger på slutspel nu också gör det i morgon.

Evert Ekh med h skriver igår följande: "Först debaclet i EM sen det här...ja inte fan blir det lättare att sälja in handbollen i företagens balansräkning....tänk på det, ni gamla uvar som häckar i handbollsverige. Föryngra oss - på alla plan. Det behövs."

Jag kan bara instämma. Handbollen behöver föryngras. Framförallt behövs modet att våga genomföra något nytt. Det gäller att vara ung i tanken. Antagligen är det för många gamla gubbar som har makten inom handbollen. Man verkar inte ha lärt av misstagen från guldåren när man kapitalt misslyckas att sälja in handbollen, trots att Sverige var bäst i världen i mer än ett decennium. Det kan ju faktiskt handla om att man saknar kompetens. Men som jag har skrivit i något tidigare inlägg, handbollsfolk verkar av någon anledning tro att de är experter på det mesta i livet. Lite mer självkritik hade inte skadat.



Kommentarer
Postat av: Everts redaktör

Är bara tvungen att ställa frågan hur en gammal handbollsmålvakt som Frank Ström är, kan vara marknadsansvarig på förbundet.....Det är som att låta verkstadsmekanikern hålla en omvärldsanalys angående bilbranschens utveckling....det funkar liksom inte. "Tala med bönder på bönders vis" - tyvärr är det inga bönder som sponsrar Svensk handboll...

2010-03-16 @ 11:21:21
URL: http://stockholmshandbollen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0