Torsdag

Det var mycket handboll igår. Och med vinröda ögon så var det en härlig kväll.

Lugi damers vinst över Sävehof borta imponerar. Det är inte ofta Sävehof får stryk, framförallt inte hemma. Men Lugi börjar få rätt bra koll på Sävehof. Damernas försvarsspel, som inte precis bär normal Lugistämpel, är antagligen bäst i Sverige. Att vinna mot Sävehof trots att man bara gör ett mål sista kvarten är otroligt. Och Sanna Åstrand i mål visade igår varför hon är med i bruttotruppen till EM. Det här kan bli riktigt roligt med Lugiögon sett. Och jag som var skeptisk till damlaget före säsongen. Så jäkla korkat.

Före herrarnas match skrev jag att laget antagligen skulle behöva stöd från klacken för att slå Drott. Men det var ju också helt fel. Redan när laget sprang in kändes det i luften att laget var heltaggat. Zanotti skrev före matchen i matchprogrammet att det skulle bli kul att spela hemma efter två raka bortaförluster. Och det märktes. Lugi krossade Drott de första 20 minuterna. Jag tror aldrig att jag har sett ett så chanslöst Drott. Kim Ekdahl var på igår. Han var helt omöjlig att stoppa under första halvlek. Joakim Svensson i mål var också lysande i början. Det var egentligen ingen i Lugi som hade en dålig dag. Men förutom Kim och Joakim så vill jag ändå lyfta fram Johan Follin. Han blir bara bättre och bättre. Och Johan Andersson, ersättaren för Björn Nordmark och Kim Johansson, som går in och gör en klockren insats.

Några ord om klacken. Jag tycker att klacken behövs. Det blir en helt annan stämning i Arenan. Igår var den lite större än vanligt. Gratis mat lockade tydligen några fler. I går sålde dessutom klacken lotter till sin verksamhet. Vågar jag hoppas på att det betyder att klacken gör en satsning säsongen ut. Hoppas det. Och om någon undrar så köpte jag några lotter i lotteriet. Men jag måste också säga att klacken var lite väl tyst igår. Bättre kan ni. Men jag undrar varför Glasmästarn försvann från klacken redan efter några minuter. Vad hände?

Som herrarna spelade igår så börjar jag misstänka att jag kan komma att få äta upp allt jag sa före säsongen om tränarparet och laget. Men det bjuder jag gärna på bara Lugi vinner.

Signaturen Blå skrev i veckan att jag inte skulle dra för stora växlar på några blå förluster. Men nu är man uppe i sju stycken på åtta matcher. De blå får nog räkna med att ligga kvar i botten. Men det var ju en sur förlust igår med uddamålet borta mot Hammarby. Återigen lär Espen Christensen ha gjort en stormatch i mål. Kul att han knackar på dörren till norska landslaget. Men det är tråkigt att två stormatcher i rad av honom ändå inte leder till en vinst för laget.

Malmö krigade tydligen till sig en vinst borta mot RIK. Jag trodde RIK skulle vinna men icke sa nicke. Malmö är ett svårtippat lag. Man varvar vinster och förluster hej vilt. 

Men det gick som jag trodde att Aranäs skulle vinna borta mot Lindesberg. Det är bara att konstatera att Lindesberg får svårt att klara kontraktet. Tajmingen med den nya hallen är inte den bästa.

Lika väntat var väl Sävehofs vinst mot Alingsås. Märkligt att det går så tungt för Alingsås i år. Att man bara skulle ha fyra vinster efter tio matcher var det väl inte många som trodde före säsongen. 

Och ikväll vinner Guif över Ystad. Och Guif hakar därmed på Sävehof i toppen.




Kommentarer
Postat av: Blå

Det finns fler blå lag än H43...

2010-11-05 @ 11:17:33
Postat av: Stürmerfoul

Ja, det var ju lite pinsamt. Så är det när man är Lundabo. Man tänker inte på att det finns andra handbollslag i Sverige.



2010-11-05 @ 12:56:14
URL: http://sturmerfoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0