Torsk för Lundalagen

Det var väl trots allt rätt väntat att båda Lundalagen skulle förlora idag.

Ett Alingsås på väg uppåt bör ju vinna över H43. Alingsås - H 43 33-23. Märklig sifferkombination.

Och att Lugi skulle få en reaktion efter fem raka vinster var inte heller oväntat. Framförallt inte mot ett Skövde som brukar vinna hemma. Men efter att ha sett matchen så kan jag inte låta bli att tycka att Lugi borde ha vunnit. Det var synd att så många spelare var bleka och att man missade så många lägen. Men Anders Hallberg behöver inte skämmas för sin insats. Han var klart bäst i laget och visade mest vilja. Efter en vilsen start de första matcherna så är han verkligen på gång. Johan Follin var som vanligt också bra. Men vad höll Kim Ekdahl på med? Han verkar ha en glappkontakt mentalt. Ibland är han på men ibland också helt av. Och detta dessutom alldeles för ofta. På det hela taget så verkade Lugi vilset i anfallet. Och försvarsspelet var inte heller alltid på plats.

Skövde verkar ha en tunn trupp, mycket hänger på Forsmoo, Nilsson och Appelgren. Men idag räckte det ju till för vinst. Och fortsätter man att vinna hemma så lär man hamna i slutspelet. Jag har ju tippat dem som 6:a i serien.

Den sportsligt orättvisa poolindelningen kanske har betydelse ändå. Det verkar som om de bästa lagen finns i poolen med Alingsås, Sävehof, Guif m fl. Det kanske gör att det är svårare för dessa lag att vinna sina matcher. Sen är det lite trist att poolindelningen gör att det blir en massa derbyn under en kort tidsperiod. Det är inte så upplyftande att Lugi snart ska möta Kristianstad, Malmö, H43, Ystad och Drott igen. Ja, jag gillar inte poolindelningen.



Kommentarer
Postat av: Martin

Lugi förlorade således med uddamålet. Då brände man två av fyra straffar och förlorade spelet med en man mer med 3-1. Bååk och Kim sköt tillsammans fyra skott i matchen, med dom prestationerna är det ett under att det blev så jämnt till slut. Fast Skövde klarade förstås inte av att göra mål vare sig med en eller två man mer på planen....

2010-10-23 @ 11:38:37
Postat av: Dodo

Jag bestämde mig igår att skriva ett kort-kort referat av matchen mellan Skövde och Lugi - men som vanligt blev det långt och jag hann knappt till jobbet i tid i morse... Läs om du känner för att veta vad jag tycker.



På denna plats vill jag gärna ge Anders Hallberg min stora hyllning! Han var våldsamt bra igår.

2010-10-23 @ 13:18:15
URL: http://snickesnack.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0