Publiksiffror igen

Undrar vem i Lugi eller H43 det är som tar illa upp varje gång jag klagar på klubbarnas oförmåga att sälja produkten handboll? För varje gång jag skriver något som kommer det som ett brev på posten en kommentar om att jag ska sluta klaga och istället komma med konkreta förslag. (Och det har jag trots allt gjort några gånger.)

Om jag nu hårddrar det hela. Det har varit VM i Sverige. Det var nästan 20 år sedan sist. Och det var ett hyfsat VM med svenska mått mätt. Borde inte då klubbarna försöka knyta an till VM-turneringen och prova något nytt? Jag är säkert bara en enkel gnällig typ, men nog borde man utnyttja tillfället? Nu lär det dröja minst 20 år till innan det är VM för herrar igen. Man ska smida medan järnet är varm, som man säger. Och bäste Lundabo, som ville att jag skulle komma med lösningar, vad har klubbarna gjort före, under och efter VM? Berätta för mig! Vad har man gjort? Och om man nu inte ens har försökt att knyta an till VM, har jag då fel när jag säger att klubbarna är dåliga på att marknadsföra sig?

Har jag fel?

Det är närmast strutsmentalitet att klaga på en bloggare som är kritisk istället för att göra det nödvändiga och analysera sin egen verksamhet. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0