Säker seger

Det blev en säker seger för Lugi ikväll, trots att Zanotti inte var på plats. Lugi dominerade från början till slut och hade inga problem att dyrka upp Hammarbys försvar, som ikväll var fullständigt vidöppet. Men även om det blev mycket mål så var det ingen höjdarmatch precis. Det var slarvigt, hafsigt och inte särskilt spännande.

Bäst i Lugi var som vanligt Anders Hallberg. Nyförvärvet Goran Garic fick lite speltid idag och passade på att göra fyra mål. Ett tag började jag undra om han var ännu en i raden av alla misslyckade Lugivärvningar, men han kan nog bli till nytta efter en del inskolning. Bäst i Hammarby var Jonathan Wenell. Om man undantar Hammarbyklacken. De utklassade som vanligt hemmapubliken. Det är helt otroligt att ett 20-tal Hammarbyfans kan höras mer än närmare tusen hemmafans.

Och hatobjektet Krister Andersson & Per-Ola Björk utmärkte sig som vanligt. Den sedvanliga utvisningen för protest kom redan efter 18 minuter. Men jag kom på en sak till som jag retar mig på när det gäller de här domarna. De dömer lite väl slarvigt. Det är precis som om de från och till under matcherna inte bryr sig om att döma, utan låter alldeles för mycket passera.

Och det blev som väntat rätt glest på läktarna. Jag förstår inte varför Lugi inte delar ut fler gratisbiljetter när man vet att det kommer att bli tomt på läktarna.

Lugi låter numera ungdomar underhålla före match och i pauserna. En riktigt bra idé. Jag har blivit anklagad för att vara tondöv, men jag tycker att de sjunger riktigt bra. Med tanke på alla kulturskolor i Lund så finns här en nästan en oändlig källa att ösa ur. Det lätt mossiga inspringsfilmen är nu utbytt mot en modernare men tyvärr också rätt oengagerande film. Lite synd att man har svårt att hitta rätt. En sak till. Jag antar att tanken var att lyfta fram både dam- och herrlaget, men varför visas då nästan uteslutande herrspelare?

Ett sista gnäll. Jag har ju några gånger klagat på det fullständigt meningslösa med att låta publiken messa in matchens lirare. Jag upptäckte idag att jag inte är ensam om att tycka detta. Läktaren bakom mig fullständigt sågade idén. De var till och med mer negativa än vad jag brukar vara. Så, är det inte snart dags att lägga ner tramset? 

Nu har i alla fall Lugi vunnit två matcher i rad. De poängen var välbehövliga och ger säkert lite arbetsro. 

Och Kristianstad ryckte upp sig och vann hemma mot Alingsås. Det är bra gjort. Men Alingsås verkar vara ur form just nu. För hur i hela friden kunde de förlora mot Hammarby? Och nu alltså ännu en förlust. Det känns som om tabellen kan bli ännu mer komprimerad. 

Kommentarer
Postat av: Blå

Hammarby kommer plocka fler poäng hemma. Lag som inte presterar på topp åker på däng mot ett engagerat ungt Hammarby, som sparar på krutet till hemmamatcherna. Sen lär de behöva plocka in Åström mellan varven även i framtiden. Han har fixat fyra poäng hittills.

2011-10-20 @ 12:29:51
Postat av: Kanske därför??

Kanske därför Lugi reste sig o gjorde en kanonmatch för att Zanotti inte var närvarnade..

Ungefär som fotbollslandslaget skärper sig o höjer sig när Zlatan inte är med.. =)

2011-10-20 @ 14:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0