Märkligheter

Handboll är en märklig sport. Finns det någon annan lagidrott där det kan svänga så under matcherna eller mellan matcher?

Hur kan Skövde slå Sävehof stort för att sedan bara någon dag senare förlora lika stort mot Alingsås? Och hur kunde Lugi slå Kristianstad i lejonets kula? Det sistnämnda förvånade mig verkligen men det känns ju gött att äntligen ha plockat poäng i den nya arenan. Enligt uppgift så tystnade den normalt högljudda hemmapubliken.

Jag blir inte riktigt klok på Lugi. Försvarsspelet har varit bra hela säsongen och det är kul att den gigantiske doldisen Wickman-Modig har blivit en bjässe i försvaret både bildligt och bokstavligt. Likaså har Nemanja Milosevic visat att han trots allt var en bra värvning och jag som i min idioti tyckte att det var bortkastade pengar. Men anfallspelet är då och då riktigt uddlöst och utan struktur. Men det bör räcka till slutspel i år. Och går man inte dit så har man är det ett underbetyg till tränarna.

Och det var nästan lika förvånande att Sävehofs damer bara förlorade med en enda ynka boll mot Viborg i helgen. Det var bra gjort och chansen att gå vidare finns alltså glädjande nog kvar i returen. Även om jag har svårt att tänka mig att Sävehof kan vinna borta.

Undrar förresten om Caperiotumba inte slår H43 ikväll? Har satsat en slant på bortaseger. Det skulle verkligen spetsa till bottenstriden. Det skulle vara surt för de blå om man åker ur fast man fixade pengarna. Men jag tror fortfarande inte att det kommer att ske. Hammarby riskerar däremot att hamna på nedflyttningsplatsen.

Och jag tror att Drott slår Aranäs, även om det brukar vara Aranäs som är det hetaste laget i lokalderbyna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0