Skön seger

Jag borde skämmas som inte trodde på Sverige idag. Men jag är verkligen glad att jag hade fel. Segern var rättvis och trots allt rätt säker även om det blev nervöst några gånger under matchen. Jag är så glad att Kim Andersson äntligen är så bra i landslaget som vi under flera år nästan krävt att han skulle vara. Måtte formen hålla i sig under hela EM och måtte han undvika att bli skadad. Och Niclas Ekberg visar varför han blev rankad som bästa kantspelare i Danmark. Här har Sverige fått en världsstjärna. Henrik Lundström på andra kanten var också riktigt bra. Jag kan räkna upp fler: Palicka i mål, Karlsson och Jernemyr i försvaret men också Joakim Stenbäcken. Stenbäcken visade betydligt mer vilja idag och vågade gå på mål. Verkligen kul att han tog ett steg i rätt riktning.

Även om jag hade fel om Sverige så fick jag rätt att Serbien skulle slå Danmark. Wilbek var tokig efter matchen och menade att domarna avgjorde matchen. Helt klart vek domarna ner sig, vem hade inte gjort det i det publiktrycket, men Danmark verkar inte lika bra i år som de senaste åren. Danmark har nu kniven på strupen mot Polen på torsdag.

Och Tyskland fick jobba lika mycket som Sverige mot Makedonien men de hade lite mer tur och lyckades vinna med uddamålet. Därmed är Sverige klara för mellanrundan och med en vinst mot Tyskland kan det blir en gruppseger och fyra poäng med sig in i mellanrundan. Men vilken tuff mellanrunda som väntar Sverige med Danmark, Serbien och Polen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0