Dumstrutar och mörker

Det händer att jag då och då delar ut dumstrutar. Nu är det dags att dela ut två stycken till mig själv. För det första var det helkorkat att tro att de svenska damerna skulle möta Brasilien i en träningsmatch..Förstår inte hur jag kunde ta så fel. Antar att jag är rätt korkad trots allt. Och för det andra förstår jag inte varför jag är så irriterande negativ mot Lugi om jag nu är den supporter som jag hävdar att jag är. Men det handlar troligen om att jag vill så mycket och när det inte blir som jag vill så blir jag sur och negativ. Även om jag hamnar helt fel ibland så har jag ändå tyckt att det finns en hel del av det jag för fram som det borde gå att ta fasta på. Jag har tänkt att om man bara är positiv och aldrig kommer med någon kritik så tillför man inte någonting. Som mångårig Lugifan så lever jag i drömmen att en gång få se ett SM-guld. Men jag hoppas också att guldet hamnar i Lund genom att fullfölja de vinröda principerna fullt ut. När sen guldet dröjer och jag tycker att man börjar tumma på principerna så reagerar jag med att klaga mer än att stötta. För Lugi borde med alla sina kvaliteter ha tagit fler guld än vad man gjort. Det är något som man inte gör rätt. Men nu jag har börjat inse att jag när jag kritiserar samtidigt säljer ut det Lugi som jag verkligen egentligen ville hjälpa till framgång. Jag har valt helt fel väg att försöka påverka. Jag tror inte att det längre finns någon i Lugi som läser den här bloggen. Och vad tjänar det då till att blogga om Lugi?
 
Låt mig i alla fall föra fram att Lugi har mycket som jag beundrar. Man satsar på elitlag både för damer och herrar. Man satsar visserligen mer på herrarna men man satsar mer på damerna än vad många andra klubbar gör. Det ska Lugi ha all heder för. Man har en imponerande ungdomsverksamhet med struktur och principer som många andra klubbar borde följa efter. Om man som föräldrer låter Lugi ta ansvar för ens barn så kan man vara trygg. Man genomför Lundaspelen år efter år. Det är ett imponerande arrangemang som borde få större stöttning från kommunen. Lugi är i mycket ett föredömme när det gäller barn- och ungdomsidrott. Jag är stolt över Lugi och att vara ett Lugifan.
 
Nu till något helt annat. Sveriges herrar träningsspelar inför EM. Axnér inledde med att säga att han hade stora förhoppningar på Sverige i EM. Undrar om han fortfarande tror på en svensk succé i Danmark? För de tre första träningsmatcherna har varit i det närmaste usla. Den första kvarten mot Brasilien var kanske det sämsta jag någonsin sett Sverige prestera. Men dagens andra kvart mot Spanien var inte heller mycket att hänga i julgran. Och det blev visserligen vinst mot Egypten men det borde inte ha varit så jämnt som det blev. Jag är uppriktigt orolig för Sveriges framtid. Man kan konstatera att gamla stjärnor som Jernemyr och Källman inte längre är lika bra. Tiden i Sverige har inte varit till deras fördel. Och de nya som fyller på håller ännu inte internationell klass. Laget är förvånansvärt osäkert och känns vilset på plan. Det finns inte mycket till skytte. Det är bara Johan Jakobsson som kan göra mål från nio meter och det håller inte. Jag har köpt biljetter till EM men börjar känna att det är bortkastade pengar. Måtte Ola och Staffan göra underverk med laget den närmsta veckan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0