Slutspelsnerv

Slutspelet närmar sig och alla matcher känns viktiga. Ja, inte om man håller på Kristianstad förstås, men för oss andra fans är varje match en nagelbitare. Det är ju fortfarande mycket osäkert vilka lag som går till slutspel.
 
Det är med viss bävan jag går till Arenan ikväll. Idag är det, vad man i Lund brukar kalla El Clasico, derby mellan Ystad och Lund. Båda lagen har ju gått uselt efter speluppehållet och båda är fortfarande inte på säker slutspelsmark. Lugis tränare Basti nämnde i en tidningsintervju att man siktade på fjärdeplatsen, men siktet borde nog vara inställt på att överhuvudtaget klara sig till slutspel och det samma bör gälla Ystad. Det lag som förlorar ikväll ligger risigt till även om jag fortfarande tror att båda klarar sig till slutspelet. Lite tråkigt att båda lagen har tappat formen. Det hade ju varit roligare att se ett derby mellan två topplag. Men det kan kanske i alla fall bli riktigt spännande ikväll.
 
Damerna däremot är redan på väg in i slutspelet. Lugi hade ju hoppats på lite hjälp av H65 i sista omgången för att kunna bli trea men fick nöja sig med en fjärdeplats. Men man får i alla fall hemmaplansfördelen.
 
Kvartsfinalen mellan Sävehof och Team Eslövs IK har en given vinnare. Övriga kvartsfinaler känns faktiskt rätt öppna. Men jag tror att fördelen av hemmaplan avgör. Hela året har jag varit övertygad att H65 skulle gå till final men jag har börjat tveka. Har inte laget tappat en hel del i form? Nu är jag inte alls lika säker. Men fortfarande tror jag ändå på Sävehof och H65 i final.
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bigge

Vad anser du om Gösta John Bredbergs påstående i Sydsvenskan att Lugi ¨räknar¨ fel med officiella publiksiffror?
han hade räknat publiken i matchen mot Redbergslid
och kommit fram till ca hälften av den officiella.
Har inte sett att Lugi kommenterat detta.

2015-03-15 @ 21:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0