Hatten av

Inte ville danskarna vara snälla mot Sverige idag. Jag noterade busvisslingarna under Sveriges nationalsång från troligen den danska klacken.
 
Och Danmark gick verkligen för vinst idag. Men svenskarna kämpade som vanligt och lyckades göra matchen jämn. Tyder på stor lagmoral. Överhuvudtaget så tycker jag att Sverige spelat bättre i EM än förväntat. Även om spelet ibland hacker så finns det i alla fall en fighting spirit. Helt klart finns det flera i laget som man kan bygga vidare på.
 
Förresten det hade kanske kunnat bli vinst idag om svenskarna inte inlett med att spela ett 4-2 försvar. Det var inte så lyckat. Eller så var det just det som gjorde att Sverige kunde ta en poäng. Det gick kanske för enkelt i början för Danmark och sen när Sverige började spela tuffare så kunde de inte ställa om.
 
Jag har länge tyckt att Zachrisson borde vara förstavalet på högerkanten. Matchen idag borde ge honom den platsen nu. Zache är en betydligt bättre försvarsspelare än Ekberg.och betydligt säkrare i läget framåt.
 
Poängen idag gör ju att Sverige har OS-kvalplatsen i egna händer. Men Ungern blir ett tufft motstånd. Men Ungern har ju inget att spela för så förhoppningsvis kan Sveriges större motivation fälla avgörandet.
 
Jag håller tummarna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0