2-0

Två matcher mellan Kristianstad och Lugi i veckan och två vinster för Kristianstad. Som Lugifan är det bara att vänja sig. Kristianstads herrar dominerar i Sverige och det är väl bara en tidsfråga innan Kristianstads damer också gör det. Kristianstad är i särklass i Sverige, inte bara på planen utan också vid sidan av. 
 
Att Lugis herrar skulle få storstryk var väntat. Att det var jämnt i 20 minuter var däremot en överraskning. Slutresultatet visar mer korrekt hur stor skillnad det är mellan lagen. Lugi är inte bättre än så här. Genom att låta bli att värva en ersättare för Simon Jeppsson så har Lugis ledning medvetet valt att inte utmana topplagen i Sverige. Kanske ekonomiskt nödvändigt vad vet jag, men tråkigt för oss fans.
 
Lite mer överraskande var det att Lugis damer också skulle få stryk. Men det var inte helt oväntat. Jag tycker att vinsten var rättvis. Kristianstad missade fem rena frilägen under matchen och borde ha vunnit med fler mål.
 
Som ni vet har jag aldrig varit en förespråkare för Dragan Brljevic. Jag tror att hans bristande förmåga kommer att visa sig i år när Lugi har en lite svagare trupp. Han har de tidigare åren räddats av ett antal individuellt skickliga handbollsspelare. Men även om Lugi har en svagare trupp i år så har man en trupp som borde hamna bland topp fyra i Sverige, men som sagt det är jag inte övertygad om att man gör.
 
Damerna serie har annars börjat intressant. Det kan bli en jämn serie i år. Sävehof förlorade mot Heid som i sin tur förlorade mot Boden. H65 har börjat lite svagare än väntat men visar att deras mentala styrka är kvar i laget. Det är inte en slump att man vinner båda matcherna med ett mål. 
 
Apropå Boden, lagbilden med alla bruna ben var nästan absurd. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0